PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT
לוגיסטיקה והפצה

לוגיסטיקה והפצה

ICL נהנית מקרבתם של מתקניה לכלכלות מפותחות ולכלכלות מתעוררות (כגון סין, הודו וברזיל). אחד מנכסיה המרכזיים של ICL הוא מערך הלוגיסטיקה וההפצה הגלובלי הנרחב שלה, הפרוס ביותר מ-30 מדינות. ICL משקיעה משאבים ניכרים בפיתוח מערכות לוגיסטיקה בטיחותיות ויעילות, בעלות יכולות פיקוח ובקרה מתקדמות, במטרה להפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות ולצמצם עלויות. ICL פועלת בהתמדה לייעול רשת הלוגיסטיקה וההפצה שלה. למידע נוסף אודות תשתית הלוגיסטיקה והשינוע של ICL , ראו הדוח השנתי של ICL לשנת 2019, עמ' 105-107. \

ICL נהנית מקרבתם של מתקניה לכלכלות מפותחות כמו גם לשווקים מתעוררים.

רשת תפוצה עולמית

ישראל

מרבית מוצרי ICL המופקים בישראל, במצב מוצק או נוזלי, משונעים מאתריה הדרומיים של החברה באמצעות רכבת לנמל אשדוד או נמל חיפה או במשאיות לנמל אילת. נמל אילת ממוקם בקצה הדרומי של ישראל לחוף ים סוף, כ-180 ק"מ דרומה מרותם וכ-200 ק"מ דרומה מסדום. משלוחים היוצאים מנמל אילת מיועדים לשווקים במזרח הרחוק, ואילו מכירות לאירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה יוצאות מנמל אשדוד.

אשלג שמופק ב-ICL ים המלח משונע באמצעות מסוע מאתר סדום עד למסוף הרכבת בצפע שבמישור רותם, ומשם משונעת התפוקה באמצעות רכבות לנמל אשדוד. 

חלק ניכר מהשינוע במשאיות של מוצרי ICL בישראל כאמור לעיל מבוצע על-ידי חברה-בת בבעלות מלאה של ICL, מפעלי תובלה, המפעילה צי משאיות מטען ונגררים קשיחים.

תובלת כביש בטוחה ויעילה

בטיחות היא מערכי הליבה של ICL, לרבות בפעילויות הלוגיסטיקה והתובלה. ICL עושה שימוש במגוון אמצעי תובלה לשינוע מוצריה ועובדיה. כתוצאה מכך, הבטיחות בדרכים היא אחד התחומים שבהם ICL ממקדת את תשומת ליבה. 

ICL מכשירה את עובדיה לנהוג בזהירות, לרבות באמצעות הכשרות סימולציה ייחודיות כחלק מפעילויות "שבוע הבטיחות הגלובלי" השנתי שמקיימת החברה. בישראל, מקפידה החברה על כללי נהיגה בטוחה, האוסרים על עובדים שקיבלו דוחות תנועה באופן סדרתי לנהוג ברכבי החברה. 

בנוסף, ICL מקדמת יעילות בתובלת כביש. במהלך 2020 בכוונת ICL ישראל להמיר חלק מצי הרכב החכור שלה לרכבים היברידיים או חשמליים. מתוכנן ביצועו של ניתוח עומק במטרה למדוד את צריכת הדלק. ICL אף יזמה תוכנית פיילוט לנסיעה שיתופית (carpool) אשר תקנה הטבות נוספות לעובדים הנוסעים יחדיו לעבודה. 

יתרה מכך, ICL בוחנת את הצי הלוגיסטי שלה במטרה להגביר את יעילותו למזער את זיהום האוויר. הצי עובר לשימוש במשאיות מתקדמות בתקן Euro 6, העושות שימוש בתוספי אוריאה לצמצום הפליטות.

ספרד

ICL איבריה משנעת מחצבים ממכרות החברה למפעלי הייצור. העפרה מובלת במשאיות כביש בעלות כושר נשיאה של 25 טון מן המכרה ב-Cabanasses למפעל ב-Súria, ובאמצעות מסוע ממכרה VIlafruns למפעל החברה ב-Sallent. המוצרים המוגמרים, הכוללים אשלג וסוגים שונים של מלחים, מועברים ישירות ללקוחות באמצעות משאיות או באמצעות מסילת רכבת ייעודית מן המכרות לנמל ברצלונה.

צי משאיות, המצוידות באמצעי גרירה, משמש לשינוע מלח מן המכרה. בכל יום יוצאות עד 120 משאיות מלח מן המכרה לנמל.  

ICL איבריה מחזיקה בבעלותה ומתחזקת קטע בן 1.5 ק"מ וקטע בן 3 ק"מ של מסילות רכבת במפתח מסילה סטנדרטי במתקניה ב-Súria ו-Sallent, בהתאמה. מסילות אלה מתחברות לרשת המסילות האזורית. בכל יום עבודה יוצאות עד שלוש רכבות מטען, כל אחת בעלת כושר נשיאה כולל של 800 טון, המחולק לכ-21 קרונות מטען. בשנת 2019 חתמה ICL איבריה על הסכם שינוע חדש עם חברת הרכבות הממשלתית בקטלוניה (FGC – Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), הצפוי לשפר את כושר ההובלה ברכבות. במהלך השנים הקרובות, צפוי השינוע ברשת המסילות להתרחב ל-24 קרונות מטען, בכושר נשיאה כולל של 1,000 טון, ועד 7 רכבות מטען ביום. אורכן של מסילות הרכבת לשינוע אשלג מ-Súria ו-Sallent למסוף בנמל ברצלונה מסתכם בכ-80 קילומטרים. 

מרבית המשלוחים של ICL איבריה מתבצעים באמצעות מסוף בבעלות החברה בנמל ברצלונה (Tráfico de Mercancías – TRAMER), הכולל מתקני אחסון ומסועי פריקה מקרונות מטעני ומשאיות. החברה מצויה בתהליך להקמתו של מסוף מים עמוקים חדש בנמל ברצלונה. קראו עוד כאן.

ICL איבריה ו-FGC חותמות על הסכם להגדלת מספר רכבות המטען בין מחוז Bages לנמל ברצלונה

בשנת 2019 חתמו ICL איבריה וחברת הרכבות הממשלתית של קטלוניה (FGC - Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), על הסכם חדש להגדלת מספר רכבות המטען המשנעות אשלג ומלחים מן המכרות במחוז Bages לנמל ברצלונה. ההסכם יעמוד בתוקף ל-30 השנים הבאות ויכפיל את כמות העפרה המשונעת על-ידי החברה לנמל באמצעות רכבות, להיקף של כ-2 מיליון טון בשנה. במסגרת ההסכם יוגדל מספר הרכבות בעלות 21 קרונות, מ-3 רכבות ביום, הפועלות 5 ימים בשבוע, ל-4 רכבות מדי יום הפועלות 7 ימים בשבוע. 

תדירות רכבות חדשה זו תחל מיד עם השקתו של מסוף המטען החדש שבונה ICL בנמל ברצלונה. מסוף חדש זה, לצד תשתיות הלוגיסטיקה הקשורות לכך המוקמות ב-Súria, יגבירו את יעילות הטעינה והפריקה של חומרים הן בנקודת המקור והן ביעד. הצפי הוא כי במהלך 2021 היקף השינוע יורחב עד ל-4 רכבות בעלות 24 קרונות ביום  ויוגדל בהדרגה עד להיקף של 7 רכבות מדי יום, מה שיגביר עוד יותר את היעילוּת והקיימוּת של פעילות זו. 

הגידול בשינוע באמצעות רכבות, לצד השקת הרמפה, הם הוכחה נוספת למחויבותן הגלובלית של ICL ו-FGC לסביבה ולהפחת טביעת הרגל הפחמנית של פעילות תובלה. במקרה זה, רכיב מרכזי ואסטרטגי דוגמת לוגיסטיקה, משולב כחלק מהמאמץ לשיפור הקיימוּת. הסכם זה, המאפשר הגדלת שיירות המטען לנמל, כרוך בהפחתה של כ-86,000 כלי רכב בשנה מן הכביש בשלב ראשון, אשר תביא לירידה מקבילה בפליטות פחמן דו-חמצני, וכן לתרום לשיפור הבטיחות בדרכים.

"זהו הסכם אסטרטגי עבור החברה, אשר יאפשר לנו להגביר, ביעילות ובגמישות, את כמות המוצרים שאנו משנעים באמצעות רכבת לנמל ברצלונה. בנוסף, אנו עושים זאת בדרך המכבדת באופן מלא שיקולי קיימוּת, שתאפשר לנו להפחית את תנועת כלי-הרכב בכבישים וכן הפחתה תואמת בפליטות דו-תחמוצת הפחמן. ICL היא חברת האשלג היחידה במדינה, וזקוקה לתשתיות תובלה התורמות לייצור הון במדינה, ולפיכך נמשיך להתמקד בחדשנות לוגיסטית ובבטיחות, על מנת שהובלתם של מחצבים תהיה יותר בת-קיימא."

קָרלֶס אָלֶמַן, מנכ"ל ICL איבריה   

בריטניה

מכרה ICL Boulby בבריטניה מחובר באמצעות מערכת כבישים באורך של מעל 11 קילומטרים לכיוון דרום מהכניסה למכרה, וכן באמצעות מערכת דרכים תת-קרקעיות המשתרעות לאורך כ-17.5 ק"מ מפתח המכרה לכיוון הים הצפוני. כ-80 קילומטרים של מנהרות תת-קרקעיות עודם פתוחים על מנת לתמוך בפעילות הייצור הנוכחית. המכרה נהנה מגישה נוחה לרשתות הכבישים והמסילות הארציות.

בהתאם להסכמים עם רשות הגנים הלאומיים של צפון יורקשייר, השינוע בכבישים באמצעות משאיות מוגבל ל-150,000 טון בשנה ול-66 משאיות ביום (תנועה בכבישים בימי ראשון ובחגים רשמיים אסורה).

מדי יום מובילות שמונה רכבות פוליסולפט®, PotashpluS ומלח גבישי למסוף Tees Dock. מרבית תפוקת ה- פוליסולפט® משמשת כרכיב בדשנים חקלאיים, וחלק ממנה מיוצא מנמל Tees Dock ללקוחות בבריטניה ומעבר לים. 

מלח גבישי משונע באמצעות רכבת למסוף Tees Dock, ומשם משונע באוניות או במשאיות לרשויות מקומיות בבריטניה לצורכי המסת קרח בכבישים. 

ICL Boulby חוכרת ומפעילה שלושה מתקני אחסון וטעינה מרכזיים: מתקן Tees Dock, הממוקם על גדת נהר Tees, ושני מתקני אחסון נוספים המקושרים לרשת המסילות המרכזית – מתקן Cobra ומתקן Ayrton Works במידלסברו.  

סין

המיזם המשותף YPH כולל את מכרה Haikou, מספר מפעלים לייצור סוגים שונים של דשנים המצויים בקרבת מכרה Haikou, ושני מפעלים לייצור מוצרי המשך – האחד בקרבת מכרה Haikou והשני בקרבת נמל התעופה Kunming. 

מרבית חומרי הגלם ממכרה Haikou משונעים למפעלי ייצור החומצה באמצעות צינור (תערובת נוזלית), וחלק קטן מתפוקת הסלע הגולמי משונע באמצעות משאיות. 

מרבית התפוקה הנמכרת בשוק המקומי משונעת ממפעל הדשנים ישירות ללקוחות בצפון סין באמצעות רכבות וכן באמצעות הובלה ימית, משני נמלים עיקריים (Beihai ו-Fangchengang). נמלי ים אלה משמשים גם לייבוא גופרית. חלק קטן מן התפוקה הנמכרת משונעת ללקוחות באזור Yunnan.

לקריאה נוספת

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.