PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT
מסוע האשלג

מסוע האשלג

אחד האתגרים הניצבים בפני כל עסק הוא שינוע מוצריו לשווקים. לאור העובדה שICL ים המלח ממוקמת באתר מדברי מרוחק בנקודה הנמוכה ביותר על פני כדור הארץ, הלוגיסטיקה הכרוכה בשינוע מיליוני טונות של אשלג לכל רחבי העולם היא מאתגרת במיוחד. על מנת לשנע אשלג ביעילות לנמל אשדוד, הקימה כיל מסוע המשנע כ-1.4 מיליון טון אשלג מדי שנה בממוצע, במעלה הצוקים המשקיפים על ים המלח. המסוע, הנפרש לאורכם של 18 קילומטרים, עולה מגובה של 400 מטרים מתחת לפני הים לגובה של 400 מטרים מעל פני הים על מנת להגיע למסוף התובלה בצפע. משם מועבר האשלג באמצעות רכבת לנמל אשדוד, ובכך מפחית את מספר המשאיות על הכבישים וכן חלק ניכר מהשפעתן הסביבתית. \

ICL ים המלח מייצרת מדי שנה, בממוצע, כ-3.7 מיליון טון אשלג. המסוע הוקם בשנות השמונים של המאה העשרים ומשנע כ-1.4 מיליון טון אשלג מדי שנה בממוצע. יתרת האשלג משונעת באמצעות משאיות לנמל אילת. המסוע מחליף תעבורת כביש בהיקף השווה למעל 40,000 משאיות מטען מדי שנה.

בעת תכנון המסוע נעשו מאמצים משמעותיים על מנת להפחית את ההשפעה הסביבתית לאורך התוואי, תוך פיצול מזערי של בתי גידול (המתרחש בכל מקום שבו דרכים חוצות בתי גידול טבעיים רגישים), בכדי לאפשר תנועה חופשית של בעלי החיים באזור.  

היות ותשתיות המסוע התיישנו עם חלוף השנים, כמויות קטנות של אשלג החלו לנשור מן המסוע. ICL ים המלח חידשה את  רצועות המסוע והחלה בטיפול כיסוי המסוע. מטרת העבודות היא למנוע נשירה של אשלג לאדמה. עד השלמת הפרויקט,החברה ממשיכה בפעילות הניקוי לאורך תוואי המסוע.

.

ניקוי אשלג

בשנת 2019, הסתיים פרויקט חידוש רצועות המסוע, אשר יפחית משמעותית את נשירת האשלג. השלב הבא בצמצום נשירת האשלג מהמסוע הוא חידוש הכיסוי של המסוע. העבודות על כך החלו השנה.

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.