PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT
ישראל

ישראל

ICL אחראית במישרין לפרנסתן של 4,200 משפחות בנגב. החברה מהווה מעסיק איכותי, המשלם שכר תחרותי או גבוה מכך בכל ישראל (ובכל האזורים האחרים ברחבי העולם שבהם היא פועלת). בנוסף, לפעילותה והשקעותיה של החברה בנגב השפעה על כל הקהילות בנגב המזרחי במגוון תחומים, לרבות מיזמים תעשייתיים קטנים, עסקים פרטיים, מסחר, רווחה, חינוך ותרבות. זאת, כיוון שכל עובד בהעסקה ישירה ב-ICL מביא להיווצרותן של הזדמנויות נוספות לתעסוקה. אלו כוללות את השפעתם העקיפה של ספקי ICL (2.7 מקומות עבודה נוספים הנוצרים בישראל ביחס לכל עובד ICL), וההשפעה הנובעת מהגידול בצריכה מצד עובדי וספקי ICL (3.4 מקומות עבודה נוספים הנוצרים בישראל ביחס לכל עובד ICL). \
8.2
השגת רמות גבוהות יותר של פריון כלכלי באמצעות גיוון, שדרוג טכנולוגי וחדשנות, לרבות באמצעות התמקדות במגזרים בעלי ערך מוסף גבוהה ועתירי עבודה.

השפעת ICL על אזור הנגב

השפעתה של ICL על הכלכלה ואיכות החיים בנגב היא מרחיקת-לכת, והחברה משמשת כעמוד השדרה הכלכלי של הנגב. ICL תומכת בפרנסתן של כ-32,000 משפחות (במישרין ובעקיפין), מתוכן כ-19,000 משפחות באזור הנגב. ICL אחראית לכ-15% מסך הפעילות הכלכלית בנגב, בשווי של כ-10.7 מיליארד ש"ח (כ-2.95 מיליארד דולר) במונחי תמ"ג. פעילותה של החברה חיונית לאיתנותו הכלכלית של האזור ולהמשך צמיחתו.

העסקה ישירה ועקיפה

 אחראית במישרין לפרנסתן של 4,200 משפחות בנגב. החברה מהווה מעסיק איכותי, המשלם שכר תחרותי או גבוה מכך בכל ישראל (ובכל האזורים האחרים ברחבי העולם שבהם היא פועלת). בנוסף, לפעילותה והשקעותיה של החברה בנגב השפעה על כל הקהילות בנגב המזרחי במגוון תחומים, לרבות מיזמים תעשייתיים קטנים, עסקים פרטיים, מסחר, רווחה, חינוך ותרבות. זאת, כיוון שכל עובד בהעסקה ישירה ב-ICL מביא להיווצרותן של הזדמנויות נוספות לתעסוקה. אלו כוללות את השפעתם העקיפה של ספקי ICL (2.7 מקומות עבודה נוספים הנוצרים בישראל ביחס לכל עובד ICL), וההשפעה הנובעת מהגידול בצריכה מצד עובדי וספקי ICL (3.4 מקומות עבודה נוספים הנוצרים בישראל ביחס לכל עובד ICL).

בראייה כוללת, ל-ICL השפעה משמעותית על רמות תעסוקה שונות בישראל. במסגרת זו נכללת השפעה ישירה של כ-4,500 מקומות עבודה; השפעה עקיפה של 12,200 מקומות עבודה נוספים; וההשפעה הנובעת מכך, בהיקף של 15,500 מקומות עבודה נוספים; בסך הכל: 31,800 מקומות עבודה.

10.2
עד שנת 2030, העצמה וקידום של הכללה פוליטית, כלכלית וחברתית עבור כל בני האדם, ללא הבדלי גיל, מין, מוגבלות, גזע, מוצא אתני, ארץ מוצא, דת או מעמד כלכלי או אחר

אזורים מסוימים בדרום ישראל מתאפיינים בהזדמנויות תעסוקה דלות ובאי-שוויון כלכלי גבוה. הדבר נכון בעיקר ביחס לכמה מערי הפריפריה בדרום ישראל ולקהילות הבדואיות. 

בערי הפריפריה במזרח הנגב (דימונה, ירוחם וערד) פעילות ICL אחראית ל-12% מהתעסוקה ול-21% מהמשכורות.

ICL תומכת בפרנסתם של כ-5,600 עובדים בדואים-ישראלים, בעיקר כעובדי קבלן המועסקים על-ידי קבלניה הישירים של ICL בתפקידים שונים. עובדים אלו מהווים כ-16% מכלל העובדים הבדואים-ישראלים המועסקים במגזר הפרטי בישראל. ICL אף פועלת להגדיל את כמות העובדים הבדואים-ישראלים ואת כמות העובדים הערבים-ישראלים בכלל המועסקים באופן ישיר בחברה, והציבה יעדים כמותיים להשגתה של מטרה חשובה זו, ולהמשך צמצום אי-השוויון בחברה הישראלית (קראו עוד כאן)

1.2
עד שנת 2030, הפחתה של לא פחות ממחצית בשיעור הגברים, הנשים והילדים, בכל הגילאים, החיים בעוני על כל היבטיו, בהתאם להגדרות הלאומיות

השפעה כלכלית

תרומתה של ICL לכלכלת מדינת ישראל עומדת על 14.9 מיליארד ש"ח (כ-4.1 מיליארד דולר) לשנת 2019.

רומתם של מפעלי ICL בדרום ישראל מסתכמת ל-15% מהתמ"ג באזור הנגב ול-1.2% מהתמ"ג של ישראל (נתוני 2019). תרומתה של ICL לתמ"ג של ישראל עומדת על כ-14.9 מיליארד ש"ח (כ-4.1 מיליארד דולר) בשנה, מתוכם כ-10.7 מיליארד ש"ח (כ-2.95 מיליארד דולר) בנגב.

בנוסף להשפעתה על כלכלת הנגב, ICL מסייעת בפיתוח ענף התיירות בים המלח, ובכך מאפשרת את יצירתם של אלפי מקומות עבודה נוספים. ללא פעילות הייצור של ICL בים המלח היה האגן הדרומי של ים המלח מתייבש לחלוטין, והמלונות באזור ים המלח לא היו יכולים לפעול. קראו עוד כאן.

ICL מבצעת השקעות בישראל בנוסף לפעילות הנרחבת שהיא מקיימת באופן שוטף. יחדיו, השקעות אלה מסייעות בהרחבתו של המשק הישראלי ותורמות לצמיחתו.

רובם המכריע של הנתונים הכמותיים המוצגים לעיל מבוסס על מחקר שנערך על-ידי BDO ופורסם ביולי 2020: "תרומת ICL למשק הלאומי ולכלכלת הדרום" (עברית).

השפעת ICL על מאזן התשלומים

ICL נמנית באופן עקבי על שלוש היצואניות הגדולות בישראל. ערך הייצוא של מוצרי ICL הוא בעל השפעה משמעותית על מאזן התשלומים של ישראל ועל צמצום גרעון הסחר של המדינה. 

 

השפעת ICL על החיסכון הציבורי

הציבור הוא בעל המניות הגדול ביותר ב-ICL. למעשה, לרוב אזרחי ישראל החזקות ישירות ועקיפות ב-ICL באמצעות קרנות הפנסיה וההשתלמות שלהם, וכן באמצעות ערוצי חיסכון והשקעה אחרים. מניות ICL הן מעמודי התווך של הבורסה לניירות ערך בתל אביב ומהוות נכס עוגן בתיקי מניות רבים, ונפח המסחר במניות החברה הוא מהגבוהים בישראל. במהלך העשור האחרון, למרבית אזרחי ישראל היה חלק ברווחיה של ICL.

 

השפעת ICL על תקציב ממשלת ישראל

בישראל, ICL משלמת לממשלה חלק ניכר מרווחיה. ICL משלמת תשלומים שונים למדינת ישראל כתוצאה מפעילויות החברה, לרבות מסים, תמלוגים הקשורים להפקת אשלג ומחצבים אחרים, וסכומים נוספים. תשלומי ICL לממשלת ישראל צפויים לגדול אף יותר עקב צעדים שונים שננקטו על-ידי ממשלת ישראל, כגון: החרגה מתחולת החוק לעידוד השקעות הון; מימון פרויקט לאומי שנועד להבטיח את קיומם של המלונות בים המלח; גידול בתמלוגים בגין כרייה ובתמלוגים בגין מוצרים תעשייתיים; מיסוי משאבי טבע; והמלצות ועדת ששינסקי 2 בדבר מיסוי נוסף (מיסוי משאבי טבע).

תקני GRI לדיווחי קיימות:
גילוי: 203-2
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.