PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-0-hoverPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONPRODUCTDEVELOPMENTRAWMATERIALS PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-3PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCTION &OPERATION stage-4PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTPRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFEPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT stage-5PRODUCT USE & END OF PRODUCT LIFELOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENTLOGISTICS &DISTRIBUTIONPRODUCTION &OPERATIONRAWMATERIALSPRODUCTDEVELOPMENT
יוזמת TfS

יוזמת TfS

בשנת 2018 הצטרפה ICL ליוזמת "יחד לקיימוּת" (Together for Sustainability - TfS), מיזם בינלאומי לקידום רכש בר-קיימא בתעשייה הכימית הגלובלית. מטרת ה-TfS היא גיבוש אמת-מידה ענפית לשרשראות אספקה בנות-קיימא. במסגרת המיזם גובשה גישה מוסדרת להערכה ושיפור ביצועי הקיימוּת בקרב ספקים. \

בעידן של לחץ גובר על משאבי טבע ושל נראות הולכת וגוברת של סוגיות צדק חברתי, מחזיקי העניין בחברות שונות מצפים מהן לפעול לקידום קיימוּת לא רק בפעילותן התפעולית אלא גם מול ספקיהן. חברות גדולות דוגמת ICL , המקיימות קשר עם אלפי ספקים בכל רחבי העולם, נדרשות לערב את ספקיהן בכל סוגיות הקיימוּת ולכלול שיקולי קיימוּת במסגרת קבלת החלטות הרכש שלהן.

מיזם TfS הוא יוזמה משותפת של 26 חברות כימיקלים רב-לאומיות, שהושקה בשנת 2011.

עובדות עיקריות

  • יוזמת TfS מבוססות על מסגרת ה-Global Compact של האו"ם, ועל עקרונות הטיפול האחראי (Responsible Care®).
  • מסגרת ה-TfS כוללת כלים מתוקננים – הערכות TfS וביקורות TfS – המשמשים להערכה ולהנעת ביצועי קיימוּת בשרשראות האספקה של התעשייה הכימית.
  • צוותי TfS מצויים בפריסה גלובלית באירופה, ארה"ב, ברזיל, סין ויפן.

מטרתה של יוזמת TfS היא להניע ולטפח חוסן, יעילוּת וקיימוּת בשרשראות האספקה הגלובליות של התעשייה הכימית. יוזמת TfS פיתחה ויישמה תוכנית גלובלית שמטרתה להעריך, לבקר ולשפר את פרקטיקות הקיימוּת בשרשראות הערך של התעשייה הכימית. במסגרת היוזמה מתבצעת הערכה וביקורת של אלפי ספקים, אשר רבים מהם מציגים שיפור לאורך זמן, וכך התאגידים החברים ביוזמה פועלים ביעילות למען עולם טוב יותר. לפרטים כלליים אודות יוזמת TfS, בקרו באתר המיזם.

באמצעות יוזמת TfS, ICL פונה באופן יזום לספקיה המרכזיים, בבקשה כי ישלימו הערכות אחריות תאגידית (CSR) ו/או ביקורות קיימוּת.

האתגר הטמון בתוכנית TfS הוא לגייס את שרשרת האספקה בדרך שתהא הן יעילה והן מיטיבה עבור הספקים. הערכות וביקורות הקיימוּת של TfS מבוצעות בהתאם לקריטריונים ידועים ותוצאותיהן נמסרות לכל החברים ב-TfS. הערכות TfS מבוצעות באמצעות EcoVadis – מובילה עולמית בדירוג פרקטיקות קיימוּת בקרב ספקים (ראו להלן). ספק עורך הערכת קיימוּת ראשונית (המחודשת מדי שלוש שנים), והדירוג ופרטי ההערכה ביחס אליו מוזנים למאגר מידע הספקים של TfS, הנגיש לכל החברות בתוכנית. כך מתאפשר לחברות אחרות ביוזמת TfS לדעת על צירופם למאגר של ספקים חדשים שעברו הערכה. במקביל, מאגר הספקים המשותף מאפשר לספקים חשיפה ללקוחות פוטנציאליים.

במסגרת יוזמת TfS, בשנת 2019 פנתה ICL ליותר מ-600 ספקים. בעקבות מאמצים אלה ובסוף השנה, השיגה החברה הערכות EcoVadis תקפות ביחס ל-62% מספקיה הגדולים ביותר

 יישום יוזמת TfS ב-ICL

כחברה ביוזמת TfS, מגלה ICL מעורבות רבה והקצתה משאבים ניכרים לשם יישומה המוצלח של התוכנית ועמידה במדדי הביצועים העיקריים הנדרשים מכל החברות ביוזמה. את המאמצים בתחום זה מוביל ארגון הרכש הגלובלי של ICL (GPO). 

שלב היישום הראשון כלל מיפוי של הספקים המרכזיים של החברה שבהם יש להתמקד בשנת החברות הראשונה (בין אם במונחי הוצאה או במונחי חשיבותו של הספק מבחינת תהליכי הייצור של ICL). בכל אזור – ישראל, אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה וסין – מונה נציג רכש אזורי לפקח על היישום באזורו. לאחר מכן עברו עשרות מעובדי ארגון הרכש, ממספר אזורי פעילות של ICL, סדרת הדרכות בעניין רכש בר-קיימא, יוזמת TfS והדרך בה יש לפנות לספקים. ארגון הרכש הגלובלי של ICL פיתח תהליך פנימי לפנייה ומעקב אחר ספקים ותגובותיהם לבקשת החברה כי יעברו הערכות וביקורות. בנוסף, גיבשה החברה נהלי פנייה למקרים שבהם הספקים יסרבו ליטול חלק בתוכנית – נהלים אשר כבר הובילו, בסופו של דבר, להשתתפותם של הספקים במהלך בחלק מהמקרים. דיווח חודשי מופץ להנהלה ולגורמים הרלוונטיים בארגון הרכש, על מנת להציג תמונה ברורה בדבר פערים משמעותיים בהשגתם של היעדים שנקבעו.

לשם הגשמת מטרותיה הייעודיות של היוזמה, כל החברות ב-TfS נדרשות להגדיר את קהל היעד בקרב ספקיהן, ולאחר מכן לקיים מעקב ולדווח בדבר מדדי ביצוע ייעודיים בקשר למעורבות הספקים. קבוצת הספקים המוגדרת שנבחרה על-ידי ICL לשנים 2019-2020 היא הספקים להם מיוחסת ההוצאה הגבוהה ביותר (להם מיוחסים, במשותף, 80% מסך ההוצאה בשנת 2019) בתחומי חומרי הגלם, הלוגיסטיקה והאריזה. 

מדד הביצוע שנקבע ל-ICL היה השגת שיעור של 55% מקבוצת הספקים שהוגדרה, המחזיקים בהערכת קיימוּת תקפה של EcoVadis (שתוקפה ל-3 שנים לכל היותר). עד סוף שנת 2019 השיגה ICL שיעור כיסוי של 62% מקבוצת הספקים שהוגדרה – ובכך השיגה את היעד השנתי. 

בנוסף, במסגרת חזון הקיימוּת של ICL לשנת 2030, הציבה החברה יעד גידול של 5% מדי שנה (בהשוואה שנתית), במספר הכולל של הערכות קיימוּת בנות-תוקף בקרב ספקיה הגלובליים.

נכון לסוף שנת 2019 (השנה הראשונה של פעילות במסגרת TfS), היו ל-ICL 369 ספקים העומדים בתנאי האמור. עד אמצע שנת 2020, הגיעה ICL לסך של 388 הערכות קיימוּת בנות-תוקף (ובכך עברה את היעד השנתי – תוספת של 5%=387).

ציון EcoVadis של ICL

מכיוון ש-ICL ושאר החברות ביוזמת TfS נדרשות לעמוד באמות-מידה זהות לאלו להן הן מצפות מן הספקים, בשנת 2019 השלימה ICL את הערכת הקיימוּת הגלובלית השנייה שלה מטעם EcoVadis, ודורגה ב-11% העליונים מקרב 60,000 חברות אספקה גלובליות מדורגות. דירוג הכסף של ICL, בציון 62/100, היה נמוך רק במעט מזה הדרוש לדירוג זהב (<= 65). הקליקו כאן לתמצית הציון של ICL. EcoVadis נחשבת מובילה עולמית בדירוג פרקטיקות קיימוּת בקרב ספקים.

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.