© 2022 | ICL כל הזכויות שמורות
גישתה של ICL היא ציות לכל הוראות הדין, החקיקה, התקנות, האמנות, ההוראות וההיתרים בכל תחומי פעילותה. בנוסף על גישת ציות זו, ICL קיבלה על עצמה סטנדרטים נוספים ונהלים פנימיים העולים בקנה אחד עם ערכיה, עקרונותיה ונורמות ההתנהגות של החברה.
פרקטיקות ה-ESG (סביבה, חברה וממשל תאגידי) של ICL מגלמות את מחויבותה של החברה לפרקטיקות מיטביות של ממשל תאגידי ומבטיחות שהיא מנהלת את עסקיה בדרך שתוביל לצמיחה בת-קיימא, תוך איזון בין צרכי מחזיקי העניין השונים של החברה.
מחויבות זו מתחילה ברמת מנכ"ל ICL, עבור בקצין הציות הראשי וההנהלה הבכירה בחברה, ומחלחלת מטה לכל רמות הארגון. דירקטוריון החברה והנהלת ICL נוקטים בצעדים שונים על מנת להבטיח שעסקי החברה מתנהלים בהתאם לקווים המנחים לפיתוח בר-קיימא.
ICL הקימה ועדות ייעודיות שמטרתן לפקח ולאכוף סטנדרטים מחמירים של אחריות סביבתית, בטיחות ואחריות חברתית. ועדות אלה מקיימות התייעצויות סדירות עם מומחים בלתי-תלויים על מנת להעריך את השפעותיה הכלכליות, החברתיות והסביבתיות של ICL ולהבטיח ציות לכל חובותיה החוקיות. הסמנכ"ל הבכיר לסביבה, בטיחות וגהות של ICL אחראי לסוגיות סביבה, בטיחות וגהות בעבודה ואבטחה, ולכל הסיכונים הנוגעים לסוגיות אלה. הסמנכ"ל הבכיר לסביבה, בטיחות וגהות מדווח ישירות לסמנכ"ל התפעול של ICL. סמנכ"ל התפעול מדווח על הפעולות הננקטות בתחומים אלו למנכ"ל ICL וכן מדווח, על בסיס תקופתי ובשמו של המנכ"ל, לדירקטוריון החברה.
פרקטיקות הקיימוּת של החברה מטמיעות שיקולים סביבתיים, כלכליים וחברתיים בכל פעילויותיה העסקיות. פרקטיקות אלה שמות דגש על אחריות חברתית, הכוללת נטילת אחריות על בטיחותם ורווחתם של העובדים, הפחתת ההשפעה הסביבתית, ויצירת דיאלוג וערוצי תקשורת שקופים עם הרשויות והקהילות, וכן נושאים נוספים בתחום הקיימוּת.
בנוסף, ל-ICL מדיניות של מעורבות והשקעה קהילתית וחברתית. ICL מתמקדת במעורבות ובשיתוף פעולה עם הקהילות, בישראל ומחוצה לה, שבהן מתגוררים עובדיה ואשר בסביבתן החברה פועלת.
יושרה, הגינות ומניעת שוחד ושחיתות מהווים ערכי ליבה בתרבות הארגונית של ICL.
כחברה גלובלית מובילה, ICL מקפידה לציית לתקנות הסחר ולמנוע מקרי שוחד ושחיתות. לאור זאת, מדיניות ותוכניות הציות של החברה מתאפיינות בתקני זהירות קפדניים, ומאמצות תקנים אירופיים ואמריקניים מחמירים. בין אלו נכללים גם דיני הגנת פרטיות דוגמת ה-GDPR (הרגולציה הכללית להגנה על מידע של האיחוד האירופי).
ב-ICL פועלות מספר מערכות לשם תמיכה במדיניותה. בין אלו נכללות הכשרות והדרכות לעובדים ומנהלים, מוקדי מידע ותלונות ("קווים חמים"), אבטחת סייבר ועוד.